Keşfetmenin Seyri #2

Şubat 09, 2017 Begüm 0 Comments



Keşfettiğim siteleri, okuduğum yazıları, izlediğim film ve videoları "Keşfetmenin Seyri" serisi oluşturarak paylaşmaya karar verdim.

TED konuşmalarına biraz mesafeli yaklaşsam da çok sıkılınca açıp izliyorum

Boş zamanın kontrolünü nasıl kazanırsın?konuşması kişisel gelişim kitaplarında fazlasıyla geçen sıradan bir konu evet ama yine de benim için ufuk açıcı oldu ve 3 fikri beğendim.

1) "Her haftada 168 saat var. Eğer tam gün çalışıyorsanız haftada 40 saat, uyku haftada 56 saat, geriye diğer şeyler için 72 saat kalıyor. Bu zaman çok fazla." 
Planlamamı neden haftalık olarak yapmıyorum diye düşündüm ve bu fikri uygulamaya karar verdim.

2) "Gelecek yılın sonuymuş gibi yapmanızı istiyorum. Mükemmel olsun diye yaptığınız üç-beş şey ne? Gelecek yılın performans değerlendirmesini şimdi yazabilirsin."   
Yılın sonunda hedeflerime ulaşmış olduğumu düşünmek motivasyonumu artırdı.

3) "Cuma öğleden sonraya ekonomistler 'düşük fırsat maliyeti' derler.Öyleyse cuma öğleden sonraları biraz zaman ayır üç kategorili önceliğin için liste yap: kariyerin, ilişkilerin ve sen."   
Cuma öğleden sonraları ve 3 kategori, neden olmasın gayet sistematik bir uygulama olabilir.

Mükemmel icatların ardındaki o eğlenceli harikalar diyarı
"Gereksinimler her zaman icatlara zemin hazırlamaz. Oyunbaz ruh hali temelde araştırmacıdır. Basit zevk ve eğlence ile başlayan birçok tecrübe bizi büyük bir dönüm noktasına götüren bir arayışın sonucudur. İnsanların en çok eğlendiği yerde geleceği bulacaksınız."   

Her şey hemen olsun isterim, büyük  bir değişikliği gözümle görmek farkı hissetmek isterim, zamana ihtiyaç olmasına tahammül edemem. Oysa fikirler ve eylemler tohumlardan ibaret, bir tohum ne işe yarardı ki büyümedikten sonra. Bunların bir faydası yok diyerek hiçbir şeyi kenara itmemeliyim. Her gelişme yeni bir gelişmenin tohumu olabilir.


İzlemediğim için hep aklımda olan filmleri izledim bu hafta. Esaretin Bedeli, Fight Club ve Sully.  Özellikle Sully filminde olayların gerçek hayattan olması, o haberi 2009'da görmüş ama sadece haber olarak izleyip geçmiş olmam, filmde hayat-ölüm, insan hayatının önemi, sorumluluk, suçlanmalara maruz kalma, "ya hata yaptıysam" hissi, kahramanlık vs. bütün duyguların içime işlemesiyle oldukça etkilendim.  Kaliteli filmler izlemeye devam :)

0 yorum: